Fucktura

Fan är det för fel egentligen?
Nu syftar jag på fraktavgifter och sådan skit, sitter man här o försöker få tag i en jävla mejsel som är helt omöjlig att få tag i vanliga affärer eftersom den är specialanpassad. En såkallad trevingad mejsel. Letar först ihjäl mig på nätet och när jag väl hittar en för hyfsat bra pris (39: -) Ja då kommer den där jävla frakten in i bilden. "välj betalningsätt" kör på faktura. Frakt: Posten eller förbannade Schenken.. Tar Schenken (49:-)  då Posten tydligen tar 89: - i frakt  -.- . Ska det vara så förbannat dyrt att frakta en mesig jävla mejsel?!? Sedan visar det sig att faktureringsavgiften hamnar på 49: - (!!)

What the fuck is going on?! Ska man vara tvungen att betala över 250% mer än vad själva mejseln kostar?? stört.. Och en faktutreringsavgift ska inte vara högre än 29: -! Man kan ju kompensera genom att köpa något mer... Men jag vill inte ha något mer! Jag vill bara ha min förbannade mejsel! Varför finns den inte i vanliga affärer för? Idiotiskt!
Hualigen. Nu kanske jag verkar snål, men känner mig inte speciellt sugen på att punga ut mer än vad den är värd. 
Har jag tur hittar jag en annan sida med bättre vilkor. 

Detta, mina damer och herrar, var dagens ilandsproblem. (läs "är")  Behöver jag tillägga att jag är jävligt less?

Hejdå...


Kommentarer
Postat av: Johan

Det är ju ändå inte du som betalar, och om du ska punga ut med ~140 :- är det ju bättre att ta från den andra sidan där skruvmejseln kostade 61,61 och fraktavgift på 29:- ..

2008-07-09 @ 17:03:08
Postat av: Fredrik

Men bara för att det kostar 98kr i extraavgifter så skall man inte vara solidarisk med den man beställer den till? Det är en skyhög avgift för en sådan liten sak. Egoism my ass. Dessutom hittades inte den tidigare skruvmejseln @ Google för 60 spänn.

2008-07-09 @ 17:55:42
Postat av: Johan

Det är klart man ska vara solidarisk, men jag förstår inte varför han beklagar sig så över det, då han vet att du står för alla utgifter, det är ju trots allt din skruvmejsel :P

2008-07-09 @ 18:45:47
Postat av: Fredrik

Haha, med tanke på vilken tid på dygnet det var så är det inte förståeligt. Byråkrati!

2008-07-09 @ 20:40:37
Postat av: Johan

Haha, så han började redan klockan 4 imorse med att försöka beställa och blev klar nu.. runt 2100, snabb jävel!

2008-07-09 @ 20:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0